autor: Žako

Vinařským krajem Burgundska jely 2 motorky a 3 lidi - Janička, Žako (Yamaha Virago 1100) a kámoš David z Budějic (Suzuki Intruder 1400). Bylo fakt horko, průměrně tak 32stupňů Celsia ve stínu, kempy průměrně 5 EURO/os., celkově najeto 2 500 km, 7 dní a byli jsme dost často veselí po víně :)

Pivo rozlévají po třetinkách a chtějí za něj 2,5 éček, mají tam černobílý a bílý krávy.

Mluvili jsme Aj, David česky, oni Fr a báječně jsme si rozuměli :) Vařili jsme v ešusu, ale taky jsme ochutnali místní kuchyň (kromě šneků), vynikající sýry atd.

I. den 15. 6. 2006

První zastávka byla u Karla, protože Davidovi vykapala kapalina spojkového táhla. A poté jsme nakopli mašiny na Norimberk (D) a Karlsruhe (D) u Rýna, v němž jsme se blahodárně vyžumbali, hospůdka a pak spaní nadivoko pod širákem u Rýna v invazi německých komárů. Vlastně už německo-francouzských (takže jsme nakonec přece jen rozložili stan a vmáčkli se do něj všichni tři). Najeto 540 km. Taky začal Žakovi zlobit startér, fungoval na heslo, které jsme občas odhalili a když ne, tak jsme tlačili.

II. den 16. 6. 2006

Prchli jsme komárům přes Rýn do Francie do městečka Bitche (F), kde mají kruháč jako kolotoč a taky obrovskou vojenskou pevnost z 18. století, kterou jsme prolezli od shora dolů.

Pokračovali jsme průzkumem archeologického parku v u Sarreguemines (F) plným vykopávek a taky římských lázní.

Celková prohlídka by trvala asi 2 h, masochismem v kůži ve 35°C ve stínu ale netrpíme, takže jsme se jeli ubytovat do kempu v Kaskastelu (F), který jsme asi 3 hodiny hledali. Prostě francouzský kempy jsou dobře utajený ;) Večer samozřejmě hospůdka s francouzským vínem a taky družnými Frantíky, hlavně milou Georgellinou nebo-li Džej Džej, která snad jediná z celé Francie uměla anglicky a byla mimo jiné krásná, svobodná zdravotní sestřička :) Učili jsme je "Na zdraví" a "Na ex", takže jsme alespoň takto sblížili naše kultury ;) a úplně na ex šli spát

III. den 17. 6. 2006

Popojeli jsme na Chateau Salins (F) a z něj na Nancy (F). Koupali jsme se v Moselle v městečku Pont sv. Vincent (F),

nutno říci, že právě tady začínala být Francie tou nejromantičtější z romantických a lépe navštěvovat malé vesničky než velká města.

Ochlazení vodou Moselly jsme popojeli na Neufchateau (F), městečko s krásným historickým centrem, kde jsme se ubytovali v místním kempu blízko fotbalového stadionu se zrcadlovým skleněným míčem, u kterého jsme se vydrželi bavit dobrou půlhodinku focením.

IV. den 18. 6. 2006

Odjeli jsme do Chamoutu (F), kde jsou veliké paláce, poté do Langres (F), město s historickým opevněním, po kterém se dá korzovat,

pokračovali na Dijon (F), správního střediska Burgundska, který byl zajímavý tím, že centrum tvořily obrovské kostely postavené blízko sebe.

Ostatně Francouzsko je plné velikých krásných kostelů a burgunských paláců. Teprve pod Dijonem začaly ty vinice, obrovské nedohledné lány plné hroznů.

Dojeli jsme do Baune (F), kde jsme kempovali dvě noci. Baune má krásné historické centrum,

vinné sklepy, vinotéky, muzeum vína

a vůbec to tu vínem je celé voňavé.

V. den 19. 6. 2006

Z Baune jsme vyjeli (konečně bez kůže) po okolí směrem na Autun (F), kde je krásné římské divadlo.

Večer jsme nadšeně vlezli do sklepa na ochutnávku vín

(je to zde zpoplatněno od 7 éček nahoru), ochutnali jsme 2 bílé, 5 červených, v jakémkoliv množství a zcela vesele jsme vylezli ven, hlavně Janička, ta opice .... jí vydržela dlouho :-)

VI. den 20. 6. 2006

Odjezd na Besancon (F), Belfort (F) a Mulhouse (F), z kterého jsme vybloudili na Freiburg (D) a Konstanz čili Kostnice. Docela štreka, docela horko. Němci zrovna vyhráli postup do semifnále ve fotbale, tak řádili! Utábořili jsme se v kempu u Bodamského jezera, obrovské krásné téměř moře, koupačka, zase ty německý komáři a zase spaní ve třech v malém stanu, dopili jsme poslední francouzské víno, do láhve stočili vzkaz a vhodili ji do vln v přístavu na pospas osudu.

VII. den 21. 6. 2006

Ráno prohlídka Kostnice a Husova domu

a přejezd do Švýcarska

a poté do Lichnštejnska do Vaduzu, knížecí palác,

odjezd přes Rakousko a Německo (Mnichov) na Plzeň. Ten den jsme ujeli 650 km v kuse, byli v 5 zemích a večer už nemohli sedět.

Krásný je francouzský venkov :)